خبر خوب| کربلا، کربلا، ما داریم با قطار می‌آییم!/ انتخاب شایسته به ریاست مجمع اجتماعی حقوق بشر!

در روزگار عجیبی زندگی می‌کنیم. اصلاً آخرالزمان عصر غریبی است. ما مردم آخرالزمان به چیزهایی ایمان داریم که مردم روزگاران پیش از ما از نزدیک دیدند و باورشان نکردند. از خدا بخواهیم در همین عصر عجیب و غریب به ما توفیق بدهد که دست به کار خیر شویم و کار خیرمان را به امام حاضر و ناظر هدیه کنیم.

خبر خوب| کربلا، کربلا، ما داریم با قطار می‌آییم!/ انتخاب شایسته به ریاست مجمع اجتماعی حقوق بشر!

گروه خبر خوب: اگر تقویم را دیده باشید، امروز سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان است. «اسپانیا هشت قرن در دست مسلمانان بود و نور تمدن آن، اروپا را نورانى ساخته بود. علوم و ادب و صنعت فقط در همین سرزمین اروپایى رونق داشت و از همین رهگذر بود که علوم ریاضى، فلکى، گیاه‌‏شناسى، تاریخ، فلسفه و قانون‌گذارى فقط در اسپانیاى اسلامى تکمیل شده و نتیجه داده بود.». این‌ها را البته ما نمی‌گوییم. «لاین پل‏» مستشرق انگلیسی می‌گوید. از ماجرای سقوط اندلس هم همگی خبر داریم و طبیعتاً باید از تاریخ درس بگیریم تا ناگزیر از تکرار آن نباشیم. اصلاً بگذارید کمی از روش مرسوم بسته‌های خبر خوب فاصله بگیریم و در این زمینه نکتهٔ مهمی را بگوییم؛ اینکه به قول پیر فرزانه‌مان سیاست امروز استکبار، سیاست اندلسی کردن ایران است. پس ما باید بیش از همیشه مراقب خودمان و جوانان سرزمین‎مان باشیم. رهبر انقلاب در این باره فرمودند: «اروپایی‌ها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلندمدت کردند… آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند. یکی از کارها این بود که تاکستان‌هایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند! گذشت زمان راه‌های فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی‌کند. امروز هم آنها همین کار را می‌کنند.» (06/12/81) زیاده عرضی نیست. برویم سراغ خبرهای جذاب امروز!

راه‌اندازی قطار ترکیبی به کربلا تا یک ماه آینده / کربلا، کربلا، ما داریم می‌آییم! چند روز پیش خبر رسید که حتی اگر همه چیز در ایران و عراق درست پیش برود و طرف عراقی هم به تمام وعده‌هایش عمل کند، باز هم قطار مستقیم تهران به کربلا، به اربعین امسال نمی‌رسد و یک برآورد 18ماهه را برای این پروژه گذاشتند کف دست عاشقان زیارت امام حسین علیه‌السلام. تا اینجایش که خبر خوب نبود! قسمت خوبش اما اینجاست که مدیر روابط عمومی راه‌آهن گفته قطار ترکیبی از تهران به کربلا مثل سال گذشته برای اربعین راه‌اندازی می‌شود. مسیر قطار ترکیبی کربلا از این قرار است که مسافران با قطار تا شلمچه می‌روند. از آنجا یک مسیر ۳۰  کیلومتری را با اتوبوس تا بصره طی می‌کنند. از بصره هم با قطار راهی کربلا می‌شوند. اگر در ایام اربعین به عراق رفته باشید، حتماً قبول دارید که شلوغی جاده‌ها و مسدود بودن بعضی مسیرها، خستگی زائران را دوچندان می‌کند. کرایهٔ اتوبوس و تاکسی هم که ماجرایی دردناک است برای خودش. با توجه به جمیع مسائل و ویژگی‌های مسیر جاده‌ای، قطار قطعاً یک نعمت بزرگ برای این ایام است. به امید آنکه مسیر ریلی تهران به کربلا هم زودتر تکمیل و آمادهٔ اعزام زائران شود…  

دم شما گرم اوستا مهدی بامرام! در بستهٔ خبر خوب امروز می‌خواهیم از یک مشهدی بامرام تشکر کنیم که هم کار خیر می‌کند، هم کار خیرش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. این‌جوری هم به نیازمندان، او را پیدا می‌کنند و هم دیگران ایده می‌گیرند برای کار خیر کردن. خدا می‌داند که تأسیسات و تعمیرات لوازم منزل، چه نقش مهمی در زندگی مردم دارد. اصلاً عصای دست خلق‌الله هستند این اوستاها. اما این یکی اوستا کمی با بقیه فرق دارد. از آن نیکان روزگار است که پشت شیشهٔ مغازه‌اش نوشته: «به خاطر خشنودی خالق مهربان در این مکان به مستمندان واقعی با افتخار و بی‌منت خدمات و پول نان رایگان داده می‌شود.». اوستا مهدی در محله‌ای کار می‌کند که بیشتر ساکنانش افراد مهاجر و کم‌درآمد هستند. قشنگ‌تر اینکه این کار خیر را به نیت خشنودی امام مهربانی‌ها، حضرت مهدی (عج)، انجام می‌دهد. بچه‌های کانال خیریهٔ «مهر مهدوی» به نام امام زمان (عج) و از طرف ایشان کار خیر می‌کنند و دست بندگان خدا را از هر دین و اعتقادی می‌گیرند. چون می‌خواهند کاری کنند که نام حضرت مهدی (عج) مساوی شود با کار خوب. ایران، سرزمین مردم اصیل و باخانواده! در روزگاری که بودجه‌های کلان می‌بندند برای حرمت‌زدایی از جایگاه پدری و مادری و نهاد خانواده، دیدن عاطفه و احترام فرزند به پدر و مادر، آدم را به وجد می‌آورد. این صحنه‌ها را خوشبختانه در ایران بیشتر از بسیاری نقاط دیگر دنیا می‌بینیم. چون از ویژگی‌های شاخص و بارز ما ایرانی‌ها، خانواده‌دوستی‌مان است. اصلاً یک جوری خانواده‌ دوستیم که گاهی حتی دست‌مان می‌اندازند و صفت‌های بانمکی برایمان می‌سازند! ولی سرشت زیبا و قدرشناس ما را که با این شوخی‌ها نمی‌‎شود تغییر داد.