اختصاص یک درصد از درآمد تولید نفت‌وگاز استان‌های فارس و بوشهر به آزادراه شیراز بوشهر

استاندار فارس با تاکید براینکه قسمتی از مسئله‌ی تامین اعتبار آزادراه شیراز بوشهر را می توان با تفویض اختیار حل کرد، گفت: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت وگاز استان های فارس و بوشهر به این پروژه اختصاص یابد.

اختصاص یک درصد از درآمد تولید نفت‌وگاز استان‌های فارس و بوشهر به آزادراه شیراز بوشهر

به گزارش باران تئاتر از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی پروژه احداث آزادراه شیراز بوشهر که در مجلس شورای اسلامی ،با حضور نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر، معاونین عمرانی استانداری های فارس و بوشهر، جمعی از نمایندگان مجلس، سرمایه گذاران و پیمانکاران برگزار شد، با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز فعلی پروژه ۱۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: می بایست به این آزادراه به شکل یک بسته توجه کنیم؛ قطعا تا پایان احداث این مبلغ افزایش خواهد داشت.

استاندار فارس با تاکید براینکه قسمتی از مسئله‌ی تامین اعتبار را می توان با تفویض اختیار حل کرد، افزود: در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲، یک درصد از درآمد تولید نفت وگاز استان های فارس و بوشهر به این پروژه اختصاص یابد.

وی یکی دیگر از راه های تامین منابع مالی این پروژه را واگذاری برخی از معادن موجود در دو استان عنوان کرد و ادامه داد: همچنین می توان نسبت به واگذاری بخشی از زمین های اطراف آزاد راه اقدام کرد.

ایمانیه با اشاره به وجود پتروشیمی های موجود در مسیر این آزادراه، خواستار مشارکت آنان حداقل به میزان ۲۰درصد از کل هزینه پروژه شد.

در پایان با تاکید بر اینکه احداث این پروژه در حوزه حمل و نقل و شریان های اصلی کشور دارای اهمیت است، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ۳۰ درصد ، سرمایه گذاران بخش خصوصی ۴۰درصد ، صندوق های پتروشیمی ها با محوریت هلدینگ خلیج فارس ۲۰ درصد و صندوق بازنشستگی نفت ۱۰ درصد در راستای تامین اعتبار این پروژه ایفای نقش کنند.

پایان پیام/