حجت‌الاسلام کمساری: دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» برگزار می‌شود

افتتاحیه دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» فردا سه شنبه (12 دی ماه) در بیت تاریخی امام راحل برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کمساری: دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاسی باران تئاتر، افتتاحیه دومین هفته فرهنگی«بر آستان آفتاب» فردا سه‌شنبه (12 دی ماه)، با مشارکت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر دستگاه‌ها در بیت تاریخی امام راحل با حضور میهمانان خارجی، سفرا و رایزن‌های فرهنگی، مقامات ملی و استانی کشور، وزراء، مفاخر، ایثارگران، هنرمندان، شعرا، خانواده‌های شهدا و مفاخر خمین و استان مرکزی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در تشریح این برنامه، گفت: با توجه به تقارن بسیار مبارک این دو مناسبت اجرای دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» در دستورکار مؤسسه قرار گرفت و افتتاحیه آن فردا سه‌شنبه 12 دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین این ایام مصادف با شهادت سرباز امام و رهبری شهید حاج قاسم سلیمانی است که در این هفته فرهنگی، ویژه برنامه‌ای در این زمینه خواهیم داشت.

کمساری افزود: در دو سال اخیر علاوه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی، رویکرد فرهنگی و ترویجی به صورت پررنگ‌تری توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) دنبال شد و برگزاری دومین هفته فرهنگی با عنوان «بر آستان آفتاب» در زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از نتایج رویکرد جدید مؤسسه در این زمینه محسوب می‌شود که تجربه‌ای بی‌بدیل است.

وی تصریح کرد: برگزاری هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» با هدف تقویت و تبیینِ بخش فرهنگی در کنار برنامه‌های فرهنگی دیگر در سطح ملی و استانی، مورد توجه جدی قرار گرفته است؛ لذا  با توجه به تنوع برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته و استقبال خوب دستگاه‌ها و سازمان‌ها، مردم خمین و استان مرکزی اجرای دومین فرهنگی «بر آستان آفتاب» در دستورکار مؤسسه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه فرهنگی«بر آستان آفتاب» در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: میهمانان داخلی و خارجی، سفرا و رایزن‌های فرهنگی، مقامات ملی و استانی، از جمله وزراء، مفاخر، ایثارگران، هنرمندان، شعرا،خانواده‌های شهدا، مفاخر خمین و استان مرکزی نیز در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور خواهند یافت.

وی برنامه‌های فرهنگی و هنری این برنامه را به شرح ذیل اعلام کرد:

افتتاح «گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی یادگار امام»، با هدف رونق بیش از پیش مجموعه فرهنگی و هنری بیت تاریخی حضرت امام در روز نخست.

برگزاری همایش تجلیل از مادران و همسران شهید همزمان با روز جهانی مقاومت و روز شهادت حاج قاسم سلیمانی.

برگزاری نشست ادبی باده عشق با حضور شاعران استان و کشور.

برگزاری همایشی پیرامون تحولات فلسطین (غزه) با حضور سفرا و رایزن‌های فرهنگی خارجی و میهمانان داخلی.

دو نشست گفت‌وگوی جوانان

کمساری، افزود: برپایی کارگاه‌های آفرینش‌های هنری (نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، سفال )، اعزام کتابخانه سیار به روستاهای شهرستان خمین، افتتاح خانه هلال احمر در مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام، افتتاح 4 کانون فرهنگی هنری مساجد (ویژه بانوان) در شهرستان خمین، آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد استان توسط کمیته امداد، آیین تجلیل از مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد استان توسط کمیته امداد، برگزاری همایش جوانان هلال احمر استان و تجلیل از خیران هلال، برگزاری همایش فرزندپروری و تربیت اسلامی توسط سازمان بهزیستی، آئین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان مرکزی با مشارکت صندوق هنر، افتتاح خانه هلال احمر در مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام، برپایی هفته فیلم و نمایش فیلم برای اقشار مختلف مردم، برپایی پویش «امام و مردم» در مساجد استان مرکزی از دیگ برنامه‌های این هفته فرهنگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه امسال، بیش از 10000 دانش‌آموز از بیت تاریخی حضرت امام بازدید به‌عمل خواهند آورد، افزود: کودکان و نوجوانان ضمن آشنایی با بیت تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی، در کارگاه‌های آموزشی به فعالیت خواهند پرداخت.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، ادامه داد: برپایی کارگاه‌های آموزشی، قصه‌گویی و آفرینش‌های هنری برای کودکان و نوجوانان، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برای بازدید از خانه امام و حضور در رویدادهای هفته فرهنگی، پویش مهربانترین پدر در بستر شبکه شاد از برنامه‌های دومین هفته فرهنگی«بر آستان آفتاب» در حوزه نوجوانان است. در باره بخش اول سوال باید عرض کنم که  هفته فرهنگی«بر آستان آفتاب» شامل همه اقشار از جمله مردم شهر و روستاهای خمین خواهد بود.

حجت‌الاسلام کمساری در پایان، برپایی همایش مسئولیت‌های اجتماعی و نقش و جایگاه زن، ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان به مردم شهر و روستاهای خمین، ارائه مستمر خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی هم در برنامه هفته فرهنگی«بر آستان آفتاب» پیش‌بینی شده مطرح کرد.     

پایان پیام/